Nijmegen, 7 juni 2008
‘Altijd Nijmegen’ nieuwe slogan Nijmegen
‘Altijd Nijmegen’, met deze slogan gaat de gemeente Nijmegen de komende jaren de marketing van de stad ondersteunen. De nieuwe slogan combineert het unieke historische kenmerk van de oudste stad van Nederland met de hedendaagse dynamiek en het innovatieve klimaat van de stad. De slogan verwijst daarmee zowel naar de historie als de toekomst.
De gemeente liet de slogan in combinatie met een beeldmerk ontwikkelen. Het beeldmerk is een gestileerde N die associaties oproept met de miniaturen uit oude middeleeuwse teksten. In de nieuwe Nijmeegse ‘miniatuur’ staan belangrijke iconen van de stad centraal zoals de Waalbrug, het studentenleven, het Valkhof, de wetenschap, de Vierdaagse en het voetbal. Het beeldmerk en de slogan zijn uitgevoerd in de stadskleuren rood en zwart.
Slogan en beeldmerk werden in nauw overleg met allerlei partners in de stad ontwikkeld. Samen met bedrijfsleven, instellingen, organisaties en inwoners van de stad gaat de gemeente beide instrumenten inzetten voor een samenhangende en onderscheidende profilering van Nijmegen.
Burgemeester Thom de Graaf presenteert de nieuwe slogan en het beeldmerk op zaterdag 7 juni om 16.00 uur op Plein 1944 in Nijmegen. Hij doet dat tijdens de feestelijke ingebruikname van de cityscreens van dagblad De Gelderlander. Deze enorme tv-schermen van bijna dertig vierkante meter hangen op Plein 1944 en het Stationsplein. Bezoekers en inwoners van Nijmegen kunnen hierop onder meer actuele nieuwsberichten, commercials en rechtstreekse beelden van evenementen als de Nijmeegse Vierdaagse zien.
Zie www.nijmegen.nl/altijdnijmegen voor meer informatie en de promotiefilm.
Bron: Gemeente Nijmegen