Elst, 6 oktober 2009
Nieuwe grensoverschrijdende campagne van start!
Cool Breaks in de Duits-Nederlandse grensregio
Het startschot voor het nieuwe Duits-Nederlandse toeristische project Cool Breaks is gegeven! De nieuwe campagne Cool Breaks heeft als doel om meer toeristen uit Nederland, Duitsland en Europese miljoenensteden zoals Londen, Barcelona, Stockholm en Milaan naar Zuidoost Nederland en Duitse Niederrhein te trekken. Vanaf heden zullen diverse online en offline activiteiten uitgerold worden om meer bezoekers naar dit gebied te trekken.
Tijdens de Kick-Off op Airport Weeze vierden talrijke projectpartners en deelnemende bedrijven het begin van dit door de Europese Unie gestimuleerde project. Aan de hand van diverse presentaties werden o.a. de huisstijl, website en de geplande activiteiten gepresenteerd aan de aanwezige gasten. De campagne werd met veel enthousiasme ontvangen. Vanaf heden kan iedereen op coolbreaks.com informatie vinden over deze verrassende regio en de eerste Breaks online boeken.
De website coolbreaks.com biedt een online platform voor de gehele grensregio op het gebied van evenementen, hotels, highlights, regio’s, arrangementen en tips. De interactieve website maakt gebruik van allerlei digitale ontwikkelingen en is beschikbaar in zes talen (Nederlands, Duits, Engels, Spaans, Italiaans en Zweeds). De Breaks en Hotels zijn direct online te boeken en onderverdeeld in de thema’s Outdoor & Actief, Wellness, Mode, Cultuur en Culinair. Daarnaast kunnen bezoekers zich aanmelden voor de nieuwsbrief, foto’s uploaden, beoordelingen bekijken en ook zien wat voor weer het is. De eerste enthousiaste reacties op de website zijn al binnen. Natuurlijk zullen ook diverse offline activiteiten zoals brochures, radiospots, beurzen, posters e.a. de campagne ondersteunen.
De Duits-Nederlandse grensregio biedt niet alleen prachtige natuur, een groot cultureel aanbod en vele steden en dorpen met een rijke historie. De spannende, verrassende en onbekende zaken die zeer interessant zijn voor de (inter)nationale bezoeker worden door middel van Cool Breaks onder de aandacht gebracht.
De komende 3 jaar zal het Regionaal Bureau voor Toerisme KAN in samenwerking met haar Duitse partner 2-Land deze grootschalige promotiecampagne verder uitrollen om de Duits-Nederlandse grensregio op de (inter)nationale kaart te zetten.