Dedicated Nijmegen

Nijmegen, oktober 2010

Tribute Nijmegen krijgt veelbelovende nieuwe naam 

‘Dedicated’, toegewijd
aan casuals en jeans 

Dedicated’ is de nieuwe, veelbelovende naam voor de Nijmeegse vestigingen van Tribute, specialist in casuals en jeans. Het concept van Dedicated, dat zich richt op trendy, vlot en betaalbaar voor iedereen, wordt zo aangepast dat klanten en kleding met nog meer toewijding en dus heel merkbaar centraal zullen staan. 

De naamswijziging per 1 oktober 2010 geldt voor het voormalige Tribute Clothing in de Marikenstraat en voor Tribute Trends aan het Koningsplein in Nijmegen. Eigenaar Jan Diebels uit Druten wil met Dedicated een eigen merk in de markt zetten dat nauw aansluit bij het segment dat met de casual kledinglijnen van gevoerde merken als Pall Mall, Scotch & Soda, Diesel, Replay en G-Star bediend wordt. 

Nek uitsteken
“De gewijzigde naam valt natuurlijk het meeste op”, licht Diebels zijn stap toe. “Maar we gaan met Dedicated nog dieper in op wat klanten bij ons assortiment beleven en voelen. Om het maar helemaal op z’n Engels te zeggen: The look and feel moeten helemaal Dedicated zijn!” De nieuwe naam past perfect bij de ambities die de teams van Dedicated hebben. Diebels: “Met toewijding en sterke betrokkenheid steken wij overal onze nek net iets verder uit dan anderen dat doen. Dat uit zich in meer extra activiteiten, zoals bijvoorbeeld het organiseren van modeshows of actieve inzet voor goede doelen.”

Onze klanten kunnen van ons naast goed advies ook weer blijven genieten van een lekker kopje koffie, service, zoals het gratis inkorten van broeken, desgewenst mooi verpakte kleding als cadeautje en niet te vergeten de alom vertrouwde gezelligheid. 

Veel toewijding legt Diebels ook aan de dag als het gaat om de begeleiding van zijn  medewerkers. De lijntjes met opleidingen zijn kort en behoorlijk intensief. Dedicated staat garant voor een aantal stageplaatsen. Personeel in vaste dienst kan profiteren van mogelijkheden voor bijscholing en Diebels heeft in zijn winkels een ruime hand van delegeren. “Medewerkers die met initiatieven komen, zijn betrokken bij hun vak en dus bij de zaak. Hen deel ik graag verantwoordelijkheden toe, waardoor ze verder gemotiveerd worden hun taken voor Dedicated zo goed mogelijk in te vullen.”

Campagne
Voor het doorvoeren van de naamswijziging heeft Diebels een professionele campagne laten ontwikkelen door het reclamebureau TCC in Breda, terwijl het Nijmeegse reclamebureau Take Two WebDesign & Online Marketing een compleet nieuwe website ontwierp.

“Het is verrassend te ontdekken waar je allemaal rekening mee moet houden als je de naam van je winkel verandert. Het blijft niet bij een nieuwe huisstijl op je briefpapier en het aanpassen van de gevelreclame. Autobelettering, koffiebekertjes, draagtasjes en de gadgets, zoals rugtasjes met de naam Dedicated erop, het is allemaal de verandermolen in geweest.”

Op de tong
De geplande campagne werkt toe naar 1 oktober, de dag dat de nieuwe naam op de gevels van de winkels wordt onthuld. Met zg. ‘teasers’, die onder meer op Abri’s worden gepubliceerd, wordt het publiek nieuwsgierig gemaakt naar de nieuwe naam en logo. Jan Diebels: “De campagne, waar ook de belangrijkste leveranciers aan meewerken, gaat tijdens het openingsweekend (1, 2 en 3 oktober), natuurlijk gepaard met allerlei acties zoals gratis goodybags, live DJ’s en gratis jeans. Onze marketing is er de eerste maanden op gericht dat de modeconsument in Nijmegen automatisch de naam Dedicated in z’n hart en op de tong draagt, als er gedacht of gesproken wordt over trendy kleding voor jongeren en volwassenen.”
 
Mode Nijmegen