Nijmegen, 23 oktober 2012
Parkeren mbv mobiele telefoon in Nijmegen
Het aantal mensen dat mobiel parkeert in Nijmegen, neemt toe. In 2011 registreerde de gemeente 105.124 parkeertransacties die parkeerders via hun mobiele telefoon regelden. In 2012 waren dat er tot en met begin oktober al 139.438.
Wethouder Henk Beerten is blij met de groei: “Mobiel parkeren is extra dienstverlening aan de bezoekers van onze stad. We hebben er ook bewust voor gekozen om niet met één vaste aanbieder te werken, maar parkeerders de mogelijkheid te bieden om zelf te kiezen uit de bedrijven die in Nijmegen actief zijn. Ik hoop dat we het aanbod in de toekomst nog verder kunnen uitbreiden.”
Automobilisten die op straat parkeren in het betaald parkerengebied in Nijmegen kunnen al jaren gebruik maken van de aanbieders Park-line en Parkmobile en sinds vorig jaar van SMS-parking en Yellowbrick. Wie zich bij één van deze aanbieders aanmeldt, hoeft geen parkeerkaartjes meer te kopen en betaalt alleen nog de werkelijke parkeertijd. Hierdoor maakt Nijmegen in al haar betaald parkeren gebieden het zogenaamde real time parkeren mogelijk, zoals dat ook al jaren in de Nijmeegse garages gebruikelijk is.
Daarnaast is het gebruiksgemak een belangrijke reden om te kiezen voor mobiel parkeren. Je hebt geen bergje kleingeld of opgeladen chipknip meer nodig. Zoeken naar een parkeerautomaat is verleden tijd. Via mobiel parkeren kan een klant ook een dagkaart, weekkaart of maandkaart aanschaffen.
Bron Gemeente Nijmegen – Nijmegen Online
.