D66 – Onderzoek Duits animo winkelen

Nijmegen, 29 september 2009
 
D66 Nijmegen wil nader onderzoek Duits animo

Steeds minder inwoners van de regio Kleef doen hun inkopen in Nijmegen en de Stadsregio. De afnemende populariteit wordt veroorzaakt door ‘slechte ervaringen’, zo blijkt uit onderzoek. D66 Nijmegen wil nader onderzoek naar die slechte ervaringen, zodat Nijmegen daarvan kan leren en een aantrekkelijke stad blijft voor onze oosterburen.

Tobias van Elferen, fractievolger D66 Nijmegen: “In de weekenden kom je in Nijmegen veel Duitsers tegen, maar blijkbaar neemt dat af. Dat is zonde. Voor veel Duitsers die in de grensstreek wonen is Nijmegen de dichtstbijzijnde stad. Daar ligt dus een gigantisch potentieel. Ik ben erg benieuwd welke slechte ervaringen Duitsers hebben in Nijmegen.”

Het Euregionaal koopstromenonderzoek 2009 dat het bureau Goudappel Coffeng in opdracht van de Stadsregio heeft uitgevoerd, toont aan dat plaatsen als Venlo en `s-Heerenberg er beter in slagen de Duitse consument aan zich te binden. “Door in kaart te brengen welke slechte ervaringen de Duitse consument bij ons heeft gehad, kunnen we die zaken gericht aanpakken. Bovendien moeten we leren van een plaats als `s-Heerenberg dat zich nadrukkelijk richt op de Duitse portemonnee”, aldus Tobias van Elferen.

Bron D66 Nijmegen