N.E.C. presenteert uiting Curaçao op shirts
Nijmegen, 4 juni 2008
Met veel trots presenteren we de uiting op de shirts en trainingskleding van alle teams van N.E.C. (selectie & jeugdopleiding) voor de komende 3 seizoenen.
Dit beeldmerk is ontwikkeld naar aanleiding van het maatschappelijke partnership dat N.E.C. onlangs is aangegaan met de NAVU (Nederlands Antilliaanse VoetbalUnie) en de Fundashon Bon Intenshon.
Binnen dit partnership zijn 3 kerndoelstellingen geformuleerd: Positieve promotie van het eiland Curaçao, integratie van enkele talentvolle voetballende jongeren in de N.E.C. Voetbalschool en hulp vanuit N.E.C. om de voetbalstructuur op Curaçao verder te ontwikkelen. Vanuit deze doelstellingen is het beeldmerk ontwikkeld.
In het logo staan de 3 silhouetten enerzijds symbool voor de voetballende jeugd op Curaçao en anderzijds voor de integratie van enkelen van hen in de N.E.C. Voetbalschool. De sterren vormen onderdeel van de nationale vlag van Curaçao. De letters waarmee het woord Curaçao geschreven staat in dit logo, vertonen sterke gelijkenis met de letters in het logo van de Fundashon Bon Intenshon.
Bron N.E.C. Nijmegen