Nijmegen, 11 juli 2008.
Wijn uit de schappen, beeldmerk van websites
Vierdaagse treedt op
tegen misbruik logo
Twee wijnhandelaren, verschillende websites en producenten van souvenirartikelen hebben op last van Stichting de 4daagse de bij hun artikelen geplaatste Vierdaagselogo’s moeten verwijderen.
Op de wijnflessen werd het officiële Vierdaagselogo gebruikt op het etiket. Het logo werd ook zonder toestemming gepubliceerd op verschillende websites. En diverse souvenirs werden ook ten onrechte voorzien van het logo en van het geregistreerde beeldmerk dat op de Vierdaagsemedaille te zien is.
De juridische afdeling van Stichting de 4daagse zegt het eventuele misbruik van het officiële Vierdaagselogo scherp in de gaten te houden. “Waar nodig treden we op. Het gaat om onze naam en om ons beeldmerk en logo. De rechten daarop zijn officieel door ons vastgelegd. Dat wordt ook duidelijk door de ® die steeds aan het logo is toegevoegd. Het gaat niet aan dat anderen daar goede sier mee maken en al helemaal niet zonder onze uitdrukkelijke toestemming”, aldus een woordvoerder van de organiserende stichting.