Nijmegen,17 juli 2012
Vierdaagse brengt
Beursplein 5 op gang
’s Lands nr. 1 sportevenement verricht gongceremonie van NYSC Euronext
De Vierdaagse brengt woensdag 18 juli de NYSC Euronext op Beursplein 5 op gang. Namens Stichting DE 4DAAGSE zal voorzitter Gerd Prick van Stichting De Vierdaagse Sponsorloop om klokslag 09.00 uur de traditionele gongslag verrichten, waarmee de beursdag geopend is.
Met het slaan van de gong op deze tweede dag van de 96ste Vierdaagse –de Dag van Wijchen en Beuningen- vestigt de Vierdaagse andermaal de aandacht op www.devierdaagsesponsorloop.nl.
Vierdaagse Sponsorloop
Met die website worden de deelnemers aan de Vierdaagse gefaciliteerd om voor een goed doel naar eigen keuze te lopen. Het systeem dat de Vierdaagse aanbiedt, garandeert dat 100% van de opbrengst ook bij de goede doelen terecht komt.
Op het moment dat voorzitter Prick de gong laat galmen, staat de teller van de Vierdaagse Sponsorloop op ca. 350.000 euro. Zo’n 500 Vierdaagselopers laten zich sponsoren door 10.000 donateurs voor bijna 200 goede doelen. Naar verwachting zal vrijdag, op de slotdag van de Vierdaagse, een cheque met een totaalopbrengst van 4 ton overhandigd worden. Daarmee is dan de opbrengst van vorig jaar verdubbeld.
Loyale sponsoren
De gongceremonie is voor sponsorcoördinator A.F. Brinkman van Stichting DE 4DAAGSE aanleiding om, ondanks de economische tegenwind, de loyaliteit van de Vierdaagsesponsors te onderstrepen. Schoen- en kledingfabrikant New Balance is al dertien jaar hoofdsponsor van de Vierdaagse. Cateraar Albron heeft zijn verbintenis met ’s lands grootste sportevenement (RESPONS/-SPORTNEXT Sportmonitor 2011) tot en met 2017 geprolongeerd. Met Perskindol, VGZ Zorgverzekeraar, pleisterfabrikant Compeed en energieleverancier GDF Suez heeft de Vierdaagse ook meerjarige sponsorovereenkomsten.
Vierdaagse A-merk
Brinkman: “Mede dankzij de inbreng van onze sponsoren slagen wij er steeds beter in de Vierdaagse als een A-merk neer te zetten. Daarvoor maken we dit jaar voor het eerst intensief gebruik van sociale media als Twitter en Facebook. Ook informeren wij de Vierdaagsegemeenschap via onze eigen website www.4daagse.nl met een eigen internet-televisiemodule continue en actueel over het verloop van de Vierdaagse en over alle gerelateerde activiteiten, incluis de acties van onze sponsoren.”
“Aan de reacties van gasten en relaties die wij tijdens de Vierdaagse ontvangen en rondleiden”, gaat Brinkman verder, “merken wij dat de Vierdaagse inderdaad ook een A-merk is. We doen er uiteraard alles aan om dat beeld ook internationaal uit te dragen. Dat de ongelooflijk grote belangstelling van de media daaraan bijdraagt, behoeft geen nadere uitleg.”
Stichting Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen
Sponsorloop www.devierdaagsesponsorloop.nl